Fotografia komercyjna w praktyce Kirk Tuck

Zalety

Hmm…

Wady

Tytuł tej książki powinien brzmieć: “strategie w fotografii komercyjnej” albo “jak utrzymać się na rynku fotografii komercyjnej”, bo “Fotografia komercyjna w praktyce” to chyba żart ze strony tłumacza.

Niestety okazała się ona  traktować o kwestiach kompletnie odmiennych niż sugeruje okładka. Jako pasjonatka fotografii kulinarnej zakupiłam ją w nadziei na wskazówki z tego zakresu. Nic bardziej błędnego, nie są to informacje których szukałam, ale z pewnością nie są to także informacje… zupełnie zbędne. Zdjęć jest stosunkowo niewiele, ale opisów technik którymi je wykonano – zero. Ogólnie rzecz biorąc prawie cały poradnik jest o efektywnej promocji i marketingu, formalnych elementach działalności gospodarczej… Nuda. Znalazłam w niej dwa istotne aspekty. Pierwszy to rodzaj dyskusji – sprzedawać zdjęcia czy licencje na ich wykorzystanie. I tu plus dla autora, nie spotkałam się z tym tematem w żadnym innym poradniku dla początkujących. Może dlatego, że początkujący stosunkowo rzadko sprzedają cokolwiek…Drugi ciekawy fragment jest o portfolio, z jakich materiałów najlepiej je stworzyć, jakie może mieć formy, jak je udoskonalać. I to niestety koniec. Książka przyniosła mi spore rozczarowanie, zdecydowanie nie polecam. W czasie, gdy ją kupiłam, kompletnie nie była warta swojej ceny, obecnie można ją kupić za 10-15 zł i uważam, że to cena adekwatna do zawartości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *